lindamej.blogg.se

Hej sverige nu är jag på väg!

Publicerad 2013-03-24 22:44:31 i

Idag åkte jag och Amanda till London bridge och gick längst themsen och över millenium bridge då Amanda ville gå på den eftersom den är med i Harry Potter. Sen fikade vi innan vi åkte hem hit igen. Här lagade vi jättegod räkwok med ris med äggröra i sen gjorde vi guacamole igen som vi åt framför en film. Vi har bestämt att när vi blir stora ska vi skaffa lägenheterna brevid varandra sen ska vi såga upp ett hål i väggen så vi kan sitta på var sin säng och prata medan vi äter oss riktigt feta.

Nu är jag packad och klar, alarmet är ställt på kl 5.

En ekorrgos dag

Publicerad 2013-03-24 10:51:39 i

Igår åkte jag och Amanda till Brighton. Det var en jättehärlig dag och kul för Amanda att få se Brighton, man kan inte göra annat än älska den staden. Vi gick runt och såg så mycket som möjligt av staden och shoppade endel. Sen gick vi och åt fish and chips och efterrätt och vi åt så mycket att servitrisen skrattade åt oss. Det var länge sen jag skrattade som igår, vi skrattade så vi fick ont i magen och ibland visste jag inte vart jag skulle ta vägen för jag skrattade så mycket!

Efter Brighton så åkte vi hem hit och gjorde guacamole med natcho chips, det blev jättegott!

Ledig!!

Publicerad 2013-03-22 23:26:08 i

Idag var sista dagen innan en veckas semester så på måndag sätter jag mig på planet till arlanda! Men först ska jag ha en härlig helg i England.

Idag hade barnen halvdag och eftersom de båda slutade samtidigt så hämtade Erins kompis mamma Erin och vi möttes upp på en restaurang då några i Erins klass skulle ha lunch tillsammans. Så det var trevligt, barnen fick äta lite pizza tillsammans. Sen gick vi hem och myste lite.

Ibland lyser solen även om det är molnigt

Publicerad 2013-03-21 22:35:29 i

Idag fick jag ett paket av moster och blev så himla glad, jättetack för det! Gjorde hela dagen. Igår fick jag ett kort av mormor också som jag också är jätteglad för!

Idag har jag knappt jobbat, lagade lite middag till barnen endast.

Nu ska jag se ett avsnitt av Dexter och mumsa på lite svenskt godis.

En fullkomligt fantastisk helg

Publicerad 2013-03-19 23:41:00 i Allmänt,

Denna helg har jag och Malin varit i Dublin för att fira st patrick, det var helt underbart, bästa helgen någonsin. I fredags kväll träffade jag upp Malin på Gatwick, hon flyttade tillbaka till sverige för ett par månader seden, vilket är jättesynd. Vi träffades och tog flyget till Dublin.
Här är vi taggade på planet

På bussen mellan flygplatsen och hotelet så träffade vi några tyskar som vi började prata med och som det sen slutade med att vi böt nummer med. Vi åkte i alla fall till hotellet vilket var ett jättefint hotell. Vi kom fram sent på kvällen så vi tog en drink i hotellbaren och sen gick och sov.

De hade jättebra frukost också, allt en english breakfast, massor med olika sorters bröd och pålägg, bakelser, massor med olika sorters flingor och massor med frukt och juicer. Under frukosten så smsade tyskarna så dem mötte vi upp och tog några öl med efteråt. Tyskarna var jättetrevliga och roliga, de föreslog att åka till ett ställe utanför själva Dublin så det hängde vi på. Vi tog tåget ut och kom till en jättegullig och pittoresk kuststad, så vi promenerade längst piren och sen gick vi och åt lunch.

Vi hoppade av tåget på en station som låg nära Hotellet och vi trodde att vi skulle hitta därifrån men när vi hade gått ett tag och vi var säkra på att vi var på väg rätt men osäkra på om vi skulle ta höger eller vänster så frågade vi om vägen och det kom fram att vi tydligen var på norra sidan om Dublin medan vi bodde på södra... de tyckte att vi skulle ta en taxi fr vi skulle aldrig hetta vägen på egen hand, så vi gjorde som de sa.

Väl på hotellet så gick vi förbi några som hade dörren öppen och som vi hörde pratade svenska så vi gick in och hälsade på dem och sen satt vi och snackade med dem ett tag innan vi alla gick ut tillsamans på kvällen. vi hade jättekul tillsamas.

En av killarna hittade ett korvpaket som han inte viste vart det kom ifrån, jag menar, vem går runt med ett korvpaket i fickan?

På söndagen var det själva st patricks day. de hade en stor parad genom hela staden och alla var klädda i grönt och hade roliga hattar och utklädnader, det kryllade av folk och eftersom alla hade grönt så såg det ut som ett stort grönt hav.

Efter lunchen så mötte vi upp tyskarna för en öl igen. Det var knökat med folk på gatorna och inte minst på alla pubar så det fick ha dörrvakter båder lördag och söndag hela dagen eftersom det på de flästa pubarna inte gick in fler människor. Det var en jättehärlig helg eftersom alla i hala staden var där bara för att fira vilket gjode att alla var så öppna, glada och trevliga. Efter att vi hade tagigt några guinness med tyskarna igen så var det dags att åka.

Här kommer några bilder från staden

Malin och jag köpte var sin souvenir till varandra.

På söndagen sov malin här till på måndagen, när jag hade kommit hem från att jobba på morgonen så åkte vi in till centala London då Malin ville se big ben eftersom hon varit i sverige några månader och saknade London. När jag hade slutat på kvällen så kte vi och åt middag med några kommpisar vilket var mycket kul.

Under denna vecka så kommer Wendy bo här, det var hon som bodde här under hösten också några veckor, hon går en utbildning i london som kropps teraput, hon ä verkligen jättetrevlig och lätt att prata med. Nu fokuserar de på fötter så hon övade lite på mig och man känner verkligen skillnad! och man blir väldigt avslappnad. Hon bor i Manchester och tyckte att jag skulle komma upp och bo där en helg vilket jag jättegärna skulle göra.

Inte direkt den populäraste i staden...

Publicerad 2013-03-13 21:09:34 i

Idag under min lediga tid så åkte jag och Amanda till the museum of London. Det var ett jättebra museum där de berättade hela londons historia från stenåldern till idag, hade gamla kläder, berättade of pästen, the grate fire och krigen. Det är så hemskt att the grate fire startades av en bagare i bageriet, brände ner 4/5 delar av london och varade i 6 dagar, vad jobbigt det måste ha varit efteråt att vara han som startade det... De hade till och med ett namn på honom...

Sen gick vi till pret och åt smörgås och chips (chips som faktiskt var goda, tog sex månader för mig att hitta goda chips!)

Vädret idag började soligt, sen har det under hela dagen växlat mellan regn, jättemycket snö (enorma snöflingor!) sol och hagel! Snacka om schizofrent väder!

Vår helg i Brighton

Publicerad 2013-03-13 09:42:00 i Allmänt,

I fredags kväll mötte jag upp alla vid london bridge och vi tog tåget till Brighton. Väl vid hostlet så hade Ana fått något erbjudande så vi fick gratis pizza! På kvällen sen gjorde vi inte så mycket vi alla var rätt trötta, på hostlet bodde det massa med spanjorer så dem hängde vi med.

Hostlet var väl inte jättefräscht och som tur var kunde vi byta rum när vi upptäckte att vi skulle sova i ett rum med åtta andra killar som verkade lite stökiga, så vi hamnade i ett rum med bara tjejer, vilket var tur för de killarna lät hela natten och spelade musik. Ja ja man kan väl inte förvänta sig så mycket när man bokar ett billigt hostel.

På lördagen gick vi runt på stan, det var hyfsat varmt och solen tittade fram en aning. Vi gick på piren och letade stenar på stranden, sen åt vi fish and chips, något som man måste göra i Brighton då det är väldigt traditionellt där då det är en gammal fiskarstad. Sen gick vi mer inne i stan. Vi hittade en dansk affär som vi gick in i och där jag hittade söt finsk lakrits, till min förvåning hade Mariana och Miki aldrig ens sätt något liknande, när de smakade var sin så försökte de fastställa vad det smakade, de sa att det hände konstiga saker i deras mun och att det smakade som kaffe och alkohol. De tyckte att det var hyfsat gott och Mariana tog en till för att vänja sig med smaken. Det känns så konstigt att höra något sånt när det är en självklarhet för än själv.

På lördagkväll hade vi tänkt gå ut men vi hittade några sköna fåtöljer på hostlet så sen var det ingen som orkade resa på sig. Men vi började prata med en konstigaste killen jag någonsin träffat, han satt och drack vatten från en nappflaska och gjorde hela tiden massor med konstiga miner med ansiktet, men han var rätt rolig att prata med.

På söndagen var det jättekallt så vi tog bara en fika innan vi tog tåget tillbaka. På eftermiddagen träffade jag Amanda här i dulwich för en stund. Det blev en jättemysig helg

Nu blir det Brighton!

Publicerad 2013-03-06 14:51:00 i

Nu har jag precis varit över till där Ana bor och vi har bokat hostel till helgen! Så på fredag kväll åker jag, Ana, Mariana och Miki till Brighton, det ser jag fram emot jättemycket!

Crystal palace

Publicerad 2013-03-04 22:11:27 i

I går var det jättefint vänder så jag bestämde mig för att stanna inne hela dagen under täcket och titta på Dexter, det var så spännande att jag var tvungen att sova med lampan tänd sen.

Jag träffade i alla fall Amanda för middag här i Dulwich, så helt isolerad var jag inte. Det var trevligt.

Idag efter jag lämnat barnen åkte jag och Amanda till Crystal palace, det var en underbart solig dag och jag har plockat fram vårjackan och ett tag gick jag med den uppknäppt. Vi åkte dit och gick i parken där för att titta på dinosaurier. För att hitta dit frågade Amanda om vägen men tanten förstod inte då hon pratar med amerikansk dialekt men när hon tillslut sa "paak" istället för "park" så visade hon vilket håll vi skulle gå åt.

Vi tittade på dinosaurierna sen gick vi en promenad och gick förbi ett spökhus. Vi han också med en lunch inan det var dags att ta bussen tillbaka för att börja jobba. Men vilken energi man får av solen! Till och med körsbärsblommorna blommar!

Om

Min profilbild

Jag heter Linda, är 18 år och tog studenten nu i våras, och den första september flyttade jag till Dulwich, liten förort till London för att jobba som au pair. Det jag tycker om att göra är träffa vänner, fika, musik och sånna där vanliga saker ;)