lindamej.blogg.se

Stor dag för Erin

Publicerad 2012-09-05 13:25:00 i Allmänt,

Erins första dag i skolan! Hon var så exalterad i morse, och mamman blev lite känslosam när vi lämnade henne i skolan. Hon var så söt i sin skoluniform. När mamman berättade om den så skulle hon precis säga att det såg löjlig ut när hon kom på att Erin satt bredvid, så den ..är...jättefin! röd skjorta och hängsle kjol, helt okej. Det är så roligt att se alla skolelever från skolorna omkring, både stora och små elever i deras uniformer, jag är så ovan med det, men det är rätt häftigt att se. Men folk verkar tycka att det är positivt med uniform, bortsett från att vissa skolors uniform är väldigt dyr, däribland Erins. Till skolan cyklade jag med dem i en efterhängande vagn, det gick bra bara det att jag ramlade en gång och fastnade ett par gånger...
Nu är mamman och Ben hos en vän till henne och jag har precis haft besök av en tysk au pair, hon var jättetrevlig så vi ska hålla kontakten, hon bor rätt nära också, så det är perfekt. Det var skönt att prata med någon yngre för en gångs skull och med en annan au pair, så det fanns mycket att prata om!
Nu sitter jag med ansiktsmask och hoppas på att de inte kommer hem just nu då jag förmodligen skull skrämma slag på dem med mitt gröna ansikte...Har snart ätit upp min svenska hasselnötschoklad, utan choklad förmäktar jag på denna ö!
I kväll ska jag gå till kyrkan, vem är du? och vad har du gjort av Linda? kanske ni tänker, men jag ska gå på ungdomsträff i svenska kyrkan, har nämligen hört att den ska vara en bra mötesplats för svenska au pairer. Så vi får se hur det blir!

Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2012-09-05 15:47:37

Åh vad härligt! Det är något speciellt med den allra första skoldagen

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-09-05 16:27:05

Låter askul men du älskar mig mest right? (tänk på vad du svarar annars blir det fingret!)puss!

Svar: ha ha du är för långt bort för att göra fingret! Nu kan jag säga vad jag vill...
Linda Johansson

Postat av: madde

Publicerad 2012-09-05 18:34:49

Vad heter området du bor i? Kan du inte lägga upp lite bilder?:D

Svar: Det heter Dulwich, jag kommer att lägga upp bilder, har bara inte hunnit så mycket än ;)
Linda Johansson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Linda, är 18 år och tog studenten nu i våras, och den första september flyttade jag till Dulwich, liten förort till London för att jobba som au pair. Det jag tycker om att göra är träffa vänner, fika, musik och sånna där vanliga saker ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela