lindamej.blogg.se

Varma farväl

Publicerad 2013-08-10 00:44:00 i Allmänt,

Nu har jag sagt hejdå till familjen vilket var jättetråkigt. Tror inte barnen riktigt förstår. Så ikväll har jag ätit middag med familjen och sedan gav jag teckningen jag gjorde utav barnen och vi sa hejdå och tackade för allt. Så i natt åker familjen på semester och i morgon eftermiddag har jag beställt taxi till Gatwick.

Igårkväll var jag, wendy och föräldrarna ute som avslutning för mig. Vi var först och åt middag på ett sushi ställe vilket var jättegott. Sedan hade vi köpt biljetter till en show. Det var ett litet tält precis bredvid London eye. Så det var halvt circus halvt show, två personer uppträdde och genom deras föreställning fick man följa deras liv. Det var jättekul och med mycket humor i det hela! Så de som uppträdde var ett par var av kvinnan var svensk (omedvetet när vi beställde biljetter) showen handlade om deras liv som akrobater, hur de träffades fram till idag då de börjar bli äldre och vad som kommer hända när de blir för gamla, så när de bråkade på scenen så skrek kvinnan på svenska och bara jag förstod. Tyckte det blev en väldigt passande föreställning med tanke på varför vi var där. Det var en jättelyckad kväll som jag var väldigt glad och tacksam för.

Så i morgon bär det av till Sverige och det ska bli kul att komma hem. Känns ändå helt okej att åka härifrån, någon gång måste det ändå ske och att vara här ett år känns alldeles lagom. Har har massor av kul att se fram emot även då jag kommer sakna barnen och familjen och mitt liv i London. Mitt år här kunde inte ha blivit mycket bättre, jag har njutit av varje dag! Träffat vänner för livet och lärt mig massor, inte minst om mig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Linda, är 18 år och tog studenten nu i våras, och den första september flyttade jag till Dulwich, liten förort till London för att jobba som au pair. Det jag tycker om att göra är träffa vänner, fika, musik och sånna där vanliga saker ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela