lindamej.blogg.se

Flänga hit och dit

Publicerad 2013-07-04 21:33:00 i Allmänt,

Idag har varit en allmänt bra dag, alla har varit på bra humör och jag har haft en kul dag i sommarsolen. Det har dock varit mycket cyklande fram och tillbaka.

Efter att ha lämnat Erin till hennes sista skoldag så åkte jag hem med Ben för att vara här en timme. Sedan åkte jag med honom för han skulle hem till en kompis och leka, dock så hade jag tittat fel på klasslistan så jag knackade på hos någon annan och ingen svarade på numren jag hade fått, jag kände mig vilsen ett tag. Det löste sig i alla fall och jag fick tag på kompisens mamma som kunde gå och möta mig.

Efter att ha lämnat Ben så hade jag ledigt en timme innan jag cyklade för att hämta Erin från skolan, jag trodde de skulle ha någon ceremoni men de bara släppte ut alla från klassrummet som en helt vanlig dag. Därefter cyklade vi tillsammans för att hämta Ben och vidare till parken. Jag hade packat lunch med mig så vi hade picknick vilket verkligen var jättemysigt, Erin hittade massor med kompisar från hennes skola som hon lekte med och vi klättrade i träd. Vi stannade hela dagen i parken och kom bara hem för att byta till balettkläderna och cykla vidare till baletten där vi mötte upp mamman och jag och Ben åkte hem och lagade mat. Det har varit en dag som jag nästan inte har varit hemma på, men bra har den varit.

När alla var hemma började mamman packa upp deras nya stolar och hon var lite konfunderad över att det var en förlite, hon frågade Erin hur många stolar de hade och hon svarade fyra "och hur många är vi i familjen?" Frågade hon sen "fem, inkluderat pappa" svarade Erin. Lät så roligt "tack för att du inkluderar mig i familjen" sa pappan. Trodde att hon skulle säga inkluderat Linda men nej, inkluderat pappan.

Nu har jag ledigt för ett tag, i morgon ska jag sova fram på eftermiddagen och sen kommer Sandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Linda, är 18 år och tog studenten nu i våras, och den första september flyttade jag till Dulwich, liten förort till London för att jobba som au pair. Det jag tycker om att göra är träffa vänner, fika, musik och sånna där vanliga saker ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela