lindamej.blogg.se

Wales

Publicerad 2013-07-23 22:01:00 i Allmänt,

I helgen åkte jag med familjen till Wales. Vi bilade dit vilket var fyra timmars färd, jag hade fruktat resan då jag skulle sitta mitt emellan barnen men det fick förvånansvärt bra.

Det var kul att se mer av Englad och framför allt kul att få se även Wales vilket var absolut vackert! Vi åkte supertidigt på morgonen för att ha tid att stanna till på en strand och njuta av havet och det fina vädret. Vi solade och badade (jag fötterna, men det var så varmt att jag kunnat ha badat) sen åkte vi vidare till där vi skulle bo vilket verkligen var en bondgård! Men landskapen var jättefina! De var väldigt kulligt och eftersom de knappt har skog så såg man alla kullar med åkrar och fårhagar när man åkte längst kullarnas toppar.

Alla skyltar och allt står på både engelska och wales språket vilket är det mest konstiga språket som jag någonsin har sett, det går inte ens att försöka att uttala då alla ord till största delen består av bara konsonanter.

Vi bodde på en farm och vi hann knappt komma dit innan föräldrarna behövde åka för att gå på bröllop, så jag och barnen utforskade stället, gick en promenad och barnen tyckte jag var galen när jag tyckte vi skulle klättra över en låst grind för att komma till en lekpark.

På morgonen så åt jag lokalodlad bacon och tittade på korna som stod och avförade utanför fönstret. Sedan åkte vi vidare till en annan strand, en jättefin strand men med maneter i vattnet, vita, lila och svarta, jag ville inte doppa fötterna. Vi hamnade bredvid ett gäng som visade mig att man kunde slänga in fler svärord i en mening än jag någonsin kunde drömma om. Pappan tappade bort glasögonen när han var och simmade och mamman fick köra hem, jag trodde inte att jag skulle överleva men gjorde som tur är det. Mamman körde medan den halvblinda pappan såg bättre än vad mamman tittade, satt och skrek "bil! Bil!" "Vänstersida! Vänstersida!" Och hon bromsade in och svängde så hårt att tillslut sa Ben att den där bilen är inte så snäll... Barnen blev väldigt jobbiga på vägen hem men som snällt var så böt pappan plats med mig. Och när vi äntligen var hemma och jag började pusta ut så avslutade mamman med att köra supernära garageporten och sen tvärstanna, men jag var glad att jag överhuvudtaget överlevde.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Linda, är 18 år och tog studenten nu i våras, och den första september flyttade jag till Dulwich, liten förort till London för att jobba som au pair. Det jag tycker om att göra är träffa vänner, fika, musik och sånna där vanliga saker ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela