lindamej.blogg.se

Från Civilisationen till ödelandet

Publicerad 2013-06-30 21:12:00 i Allmänt,

Igår morse tog jag tåget till Ana som har flyttat till Hurstpierpoint, en liten by utanför Brighton. Hon flyttade dit för en vecka sedan och hon är redan uttråkad, vilket är förståligt när man har bott så länge i London och plötsligt flyttar ut på landet. De har heller inte fått internet eller tv än. Först trodde jag att hon överdrev när hon sa att hon bodde på landet, så illa kunde det inte vara tänkte jag, men det var verkligen på landet. Jag fick träffa hennes familj i alla fall och de var verkligen jättetrevliga och de försöker göra det bästa av situationen för att Ana ska trivas.

När jag lämnat väskan så blev vi körda till stationen och åkte in till Brighton (den största anledningen till att Ana inte stannar till jul är att det tar en halvtimme att gå till stationen) I Brighton gick vi ner till stranden och åt fish and chips och solade ett tag, sedan gick vi runt lite i staden och slutade med en glass i en park. Därefter åkte vi tillbaka och bytte om för att sedan åka in igen för att gå ut, vi hittade en club som vi var på men det var rätt konstiga människor där, mest lite äldre så vi gick därifrån halv två och fick vänta på den enda bussen som gick på natten och som gick kvart över tre...

Idag har vi varit i hennes by, vi gick en promenad och såg får och åkrar. Det är en jättefin by, väldigt pittoresk, men det måste vara svårt på vintern, speciellt att hitta på aktiviteter med barnen. Vi köpte med oss mat från en indisk restaurang där servitören pratade väldigt dålig engelska men envisades med att fråga massor med frågor som vi inte förstod... sen åt vi i en park, det var jättemysigt och varmt. Sen var det dags för mig att ta tåget tillbaka.

Familjen har gäster från Amerika på besök så jag ska gå och äta middag snart med dem.

Kommentarer

Postat av: nea

Publicerad 2013-07-28 10:26:39

åh fin du är! snart är du hemma då blir det serie maraton!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Linda, är 18 år och tog studenten nu i våras, och den första september flyttade jag till Dulwich, liten förort till London för att jobba som au pair. Det jag tycker om att göra är träffa vänner, fika, musik och sånna där vanliga saker ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela